Οι Θρησκευτικές Ταυτότητες και το τζιχάντ στις Ελληνοτουρκικές Σχέσεις

Το παρακάτω κείμενο προέρχεται από το υπό έκδοση  βιβλίο μου Εμείς και το Ισλάμ, εκδ. Πατάκη…

—————————–

Το φαινόμενο του Ιερού Ισλαμικού Πολέμου -δηλαδή του «τζιχάντ»- επέστρεψε δυναμικά στον κόσμο με το σύγχρονο ισλαμιστικό κίνημα. Όμως το φαινόμενο αυτό δεν είναι άγνωστο στον ελληνικό κόσμο, εφόσον δύο φορές εμφανίστηκε στην Εγγύς Ανατολή κατά τη διάρκεια των πρώτων δεκαετιών του 20ού αιώνα.

To Νεοτουρκικό τζιχάντ

 

Την πρώτη φορά κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν ο Οθωμανός σουλτάνος, ο υπέρτατος ηγέτης, ο χαλίφης του ισλαμικού κόσμου, χαρακτήρισε ως τζιχάντ τη συμμετοχή τής υπό νεοτουρκικό έλεγχο Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στον πόλεμο. Εκείνο το τζιχάντ θα κηρυχθεί με την απόλυτη συμπαράσταση των Γερμανών. Ο Stefan Ihrig αναφέρει ότι πολλοί ήταν εκείνοι «…μεταξύ αυτών και ο αυτοκράτορας (σ.τ.σ. Κάιζερ), που σκέφτονταν ότι μια Τζιχάντ υποκινημένη από και με καθοδηγητές τους Οθωμανούς θα ήταν ένας κρυφός άσος στο μανίκι κατά τον Μεγάλο Πόλεμο του 1914».1

Στο πλαίσιο αυτού του οθωμανικού τζιχάντ, υπό την καθοδήγηση των κοσμικών εθνικιστών (Νεότουρκων) και με τις ευλογίες συγκεκριμένων μεγάλων χριστιανικών κρατών (ΓερμανίαςΑυστρίας), έγιναν οι μεγάλες γενοκτονίες των χριστιανικών λαών της αυτοκρατορίας: των Αρμενίων, των Ελλήνων της Ανατολής και των Ασσυρίων. Οι πληθυσμοί αυτοί, που είχαν επιβιώσει για αιώνες μετά από την εισβολή και την κυριαρχία του τουρκικού Ισλάμ στην Ανατολή, θα πάψουν να υπάρχουν οριστικά μόλις στις αρχές του 20ού αιώνα.

To Κεμαλικό τζιχάντ

Ο τελευταίος Ιερός Πόλεμος θα κηρυχθεί την περίοδο του ελληνοτουρκικού πολέμου 1919-1922. Με μια παράδοξη οικειοποίηση του Ισλάμ και των συμβόλων του από τον κοσμικό τουρκικό εθνικισμό, ο Μουσταφά Κεμάλ Πασά θα κηρύξει «τζιχάντ κατά των απίστων» (Ελλήνων και Αρμενίων) την περίοδο του ελληνοτουρκικού πολέμου (1919-1923). Θα ανακηρύξει εαυτόν gazi (γαζή), δηλαδή Ιερό Πολεμιστή για τη διάδοση του Κορανίου, μετά την πρώτη του νίκη κατά των ελληνικών στρατευμάτων στη μάχη του Σαγγάριου (Αύγουστος 1921).

Η παρακάτω περιγραφή αναδεικνύει τον θρησκευτικό ισλαμικό χαρακτήρα που έδωσε ο Μουσταφά Κεμάλ στην προσπάθεια ανατροπής των δυσμενών διευθετήσεων μετά την ήττα των Νεότουρκων στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο:

«Στις 23 Απριλίου 1920 θα λάβει χώρα η εναρκτήρια συνεδρίαση της αυτοαποκαλούμενης εθνικιστικής Μεγάλης Εθνοσυνέλευσης στην Άγκυρα. Η αίθουσα της συγκέντρωσης ήταν μακρόστενη, διακοσμημένη με τις πράσινες σημαίες του Ισλάμ και με στίχους από το Κοράνι. Πλάι στην κεντρική αίθουσα υπήρχε αίθουσα προσευχής με αναλόγια και τάπητες στραμμένα προς τη Μέκκα […] Πριν από την έναρξη, οι βουλευτές συγκεντρώθηκαν στο τέμενος Χατζή Μπαϊράμ και προσευχήθηκαν. Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν προς το κτήριο της Εθνοσυνέλευσης με τις σημαίες και τα ιερά κειμήλια μπροστά. Εκεί παρακολούθησαν την ανάγνωση ολόκληρου του Κορανίου και το κήρυγμα του Μπουχαρί, που αναφερόταν στις παραδόσεις του Προφήτη. Παράλληλα σφάζονταν αρνιά. Ακολούθησε ένα κήρυγμα σχετικά με τη θρησκευτική σημασία του εθνικού αγώνα και στη συνέχεια προσευχές για τη σωτηρία του Χαλίφη και της πατρίδας. Στο τέλος οι βουλευτές παρακολούθησαν τον ύμνο «Μεβλούντ» του Σουλεϊμάν Τσελεμπί, για τη γέννηση του Μωάμεθ. Ο ύμνος αυτός ψάλλεται σ’ όλες τις εξαιρετικές περιπτώσεις».2

  


Οι Έλληνες και οι Αρμένιοι θα συντριβούν στρατιωτικά, με την ευλογία σημαντικών χριστιανικών συμμαχικών κρατών
 (Ιταλία, Γαλλία), την αδιαφορία άλλων (Μεγ. ΒρετανίαΗΠΑ) και την αμέριστη συμπαράσταση της νεαρής Σοβιετικής Ένωσης. Το τζιχάντ θα ολοκληρωθεί με ιδιαίτερα αιματηρό τρόπο τον Σεπτέμβρη του 1922, όταν η τότε μοναρχική κυβέρνηση των Αθηνώνσυνειδητά παρέδωσε αφοπλισμένους τους χριστιανικούς πληθυσμούς της Μικράς Ασίας στους Τσέτες τους gazi Μουσταφά Κεμάλ. Η πυρπόληση και η σφαγή της Σμύρνης έλαβαν χώρα στο πλαίσιο του τζιχάντ που είχε κηρυχθεί. Η ήττα των «απίστων» επέφερε τις ποινές που προβλέπει το Κοράνι.

Η καταστροφή της Σμύρνης υπήρξε η τελευταία δραματική συνάντηση με το τουρκικό Ισλάμ. Συνάντηση που συνέβη σε ένα εντελώς νέο ιστορικό πλαίσιο, όπου αυτό το Ισλάμ είχε χάσει πλέον την πολιτική του αυτοτέλεια και είχε χρησιμοποιηθεί εργαλειακά από τις ανερχόμενες δυνάμεις του τουρκικού εθνικισμού, οι οποίες προσδοκούσαν να κατασκευάσουν μια Τουρκία απαλλαγμένη από τις μειονότητες.3

Ακόμα και η Συνθήκη της Λωζάννης, η τελευταία συνθήκη που ρύθμιζε τα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και αναθεωρούσε παλαιότερες συνθήκες (Σεβρών), αποφάσισε την υποχρεωτική ανταλλαγή των πληθυσμών και των περιουσιών μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας με βάση το θρησκευτικό κριτήριο: οι ελληνορθόδοξοι χριστιανοί της Τουρκίας θα έπρεπε να εγκατασταθούν υποχρεωτικά στην Ελλάδα και οι μουσουλμάνοι της Ελλάδας υποχρεωτικά στην Τουρκία.4

————————

1Stefan Ihrig: «O θαυμασμός της Γερμανίας στις τακτικές του Κεμάλ», συνέντευξη στον Ηλ. Μαγκλίνη, εφημ. Καθημερινή, 27 Ιουνίου 2016. Τη δομική σχέση φασισμού και Ισλαμισμού υποστηρίζει ο Αλγερινός συγγραφέας Β. Sansal: «Ο ισλαμισμός… συνέπραξε με τον ναζισμό τις δεκαετίες του ’30 και του ’40, όπως και με τα φασιστικά αραβικά καθεστώτα. Οι έννοιες ισλαμοφασισμός και ισλαμικός φασισμός αποτυπώνουν μια πραγματικότητα. Η σύμπνοια ναζισμού και ισλαμισμού αποτελεί μια ιστορική πραγματικότητα: τη δεκαετία του ’30 ο Χίτλερ, βαδίζοντας προς την εξουσία, είχε εξασφαλίσει τη στήριξη των ισλαμιστών των οποίων πνευματικός ηγέτης ήταν ο Μεγάλος Μουφτής της Ιερουσαλήμ, ο Μοχάμαντ Αμίν αλ Χουσέινι, ο οποίος εξέδωσε φετβά καλώντας τους μουσουλμάνους να συστρατευθούν στον δίκαιο αγώνα του Χίτλερ ενάντια στους άγγλους και γάλλους αποικιοκράτες και ενάντια στον παγκόσμιο εβραϊσμό. Με αυτούς τους φανατικούς εθελοντές, ο Χίτλερ οργάνωσε έναν αραβικό στρατό, τις «αραβικές ταξιαρχίες» (μεταξύ των οποίων και το 13ο τάγμα Waffen SS Handschar), διαβόητες για την αποτρόπαιη δράση τους». (Γρηγόρης Μπέκος, «Μπουαλέμ Σανσάλ: «Το Ισλάμ είναι ο παιδαγωγός της βίας, φυσικής και συμβολικής»», εφημ. Το Βήμα, 13 Αυγούστου 2016).

2. Paul Dumont, Mustafa Kemal. 1919-1924 La memoire du siècle, εκδ. Εditions Complexe, Bρυξέλλες, 1983, σελ. 70-71, Βλάσης Αγτζίδης, «Ο τζιχαντιστής που κατέστρεψε τη Σμύρνη», εφημ. Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 31 Αυγούστου 2014.

3.Mike Scruggs, Jihad and Genocide Come to Smyrna, July 20, 2016,http://www.thetribunepapers.com/2016/07/20/jihad-and-genocide-come-to-smyrna/

TURKISH FLAG KEMAL ATATURK

http://www.huffingtonpost.gr/vlasis-agtzidis/blog-vlasis-agtzidis_b_18661338.html?utm_hp_ref=greece

 

Advertisements

1 comment so far

  1. Turkey Rejects «Moderate Islam»
    by Uzay Bulut
    November 30, 2017 at 4:00 am
    https://www.gatestoneinstitute.org/11436/turkey-rejects-moderate-islam

    Send

    Tweet
    Share2
    «These epithets of ‘moderate Islam’ are very ugly, it is disrespectful and an insult to our religion. There is no moderate or immoderate Islam. Islam is Islam and that’s it.» — Turkish President Recep Tayyip Erdoğan.

    In keeping with Erdoğan’s assertions, the Turkish government-funded Directorate of Religious Affairs (Diyanet) published in July a detailed 140-page report, which stated that Islam is «superior» to Judaism and Christianity, and that «interfaith dialogue is unacceptable.»

    «The word kafir is the worst word in the human language. It is far worse than the n-word, because the n-word is a personal opinion, whereas, kafir is Allah’s decree.» — Dr. Bill Warner, director of the Center for the Study of Political Islam (CSPI).

    At a conference on women’s entrepreneurship, held in Ankara on November 9 and hosted by the Organisation of Islamic Cooperation (OIC), Turkish President Recep Tayyip Erdoğan rejected the concept of «moderate Islam». Referring to the vow by Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman — during the Future Investment Initiative conference in Riyadh on Oct. 25 — to turn his country into a bastion of «moderate Islam,» Erdoğan said, «Islam cannot be either ‘moderate’ or ‘not moderate.’ Islam can only be one thing.» He also claimed that the «patent of this concept originated in the West,» which «really want[s] to weaken Islam.»

    Erdoğan has consistently communicated his thoughts about the term «moderate Islam» often used in the West to describe his Justice and Development Party (AKP). As early as 2007, he said: «These epithets of ‘moderate Islam’ are very ugly, it is disrespectful and an insult to our religion. There is no moderate or immoderate Islam. Islam is Islam and that’s it.»

    Turkish President Recep Tayyip Erdoğan recently rejected the concept of «moderate Islam» again, saying, «Islam cannot be either ‘moderate’ or ‘not moderate.’ Islam can only be one thing,» and that the «patent of this concept originated in the West,» which «really want[s] to weaken Islam.» Pictured: Erdogan in Hamburg, Germany on July 8, 2017. (Photo by Sean Gallup/Getty Images)
    In keeping with Erdoğan’s assertions, the Turkish government-funded Directorate of Religious Affairs (Diyanet) published in July a detailed 140-page report, which stated that Islam is «superior» to Judaism and Christianity, and that «interfaith dialogue is unacceptable.»

    The report focuses on the teachings and goals of the US-based Islamic cleric, Fethullah Gülen, whom the Turkish government accuses of orchestrating the attempted coup in July 2016. In the third chapter, the authors of the report slam Gülen for trying to «combine or equate Islam with Christianity» under the guise of dialogue. It says, in part:

    «Gülen’s claim that anyone who believes in the trinity of Christianity should not be immediately declared an unbeliever does not comply with Islam’s Tawhid belief [oneness of Allah] in any way. It is obvious that such a claim, which is part of his interfaith activities, is nothing but an attempt to whitewash the trinity of Christianity and to make the trinity legitimate in the eyes of Muslims.

    «When it comes to proving this perverted thought of his, he does not even back down from distorting the meaning of a Koranic verse. However, all Islamic scholars understand that the verse which says, ‘They have certainly disbelieved who say, Allah is the third of three,’ (Mâide 5/73) means that those who believe in the trinity are kafirs [infidels].

    «His [Gülen’s] statements that attempt to whitewash Christians against whom the Koran provides very harsh criticisms because of their opposition to Tawhid are unacceptable. For according to Islam, after Allah sent Islam as the last religion, Christianity lost its validity.»

    The report concludes:

    «Islam is the last divine religion sent to the entire humanity. All of the former religions lost their validity when Prophet Mohammed, the last pearl of the sequence of prophets, was sent as a prophet and the Koran was sent as the last divine book. Hence, according to Islam, it is unacceptable to evaluate Islam on the same level as Judaism and Christianity and to engage in ‘interfaith dialogue’ by saying that former religions continue to be ‘true religions.’ To bring Islam, the last and only true religion, next to other religions does not comply with Islam’s uniqueness and superiority in the eyes of Allah.»

    In other words, while many Western governments and Christian leaders consider Turkey a «moderate» ally, and include Islam in their interfaith activities, the powers-that-be in Ankara proudly declare Christians and all other non-Muslims to be kafirs, in accordance with Islamic doctrine.

    To grasp the depth of this divide, one needs to understand the word kafir, and its significance to Muslims. Dr. Bill Warner, director of the Center for the Study of Political Islam (CSPI), explains:

    «The usual translation of this Arabic word is unbeliever, but unbeliever is only a very small part of its meaning. It is the Koran that defines the word ‘kafir’ and it says the most terrible things can happen to them. The Koranic doctrine about kafirs says they are hated and are Satan’s friends. Kafirs can be robbed, killed, tortured, raped, mocked, cursed, condemned and plotted against. The Koran does not have one good thing to say about kafirs…

    «For over the last 1,400 years, 270 million kafirs have died as a result of the political doctrine of Islam. It is the biggest single source of suffering in the history of the world.

    «The word kafir is the worst word in the human language. It is far worse than the n-word, because the n-word is a personal opinion, whereas, kafir is Allah’s decree. Nearly two thirds of the Koran is devoted to the kafir. Islam is fixated on the kafir and the moderate Muslim thinks that you are a kafir. How moderate is that?»

    It is ironic that Warner’s assessment of a lack of «moderate» Islam is closer to Erdoğan’s than to that of the Saudi crown prince. Whether Islam can be moderated or reformed, or whether Islamic societies can be secularized, is debatable.

    According to Islamic doctrine, the Koran is the literal speech of omniscient Allah. The angel Gabriel coming down to Muhammad with the Koranic verses is a large portion of Islam and does not allow parts of the scripture to be changed or ignored. The Koran asserts that it is the final, perfect, and eternal message of Allah to the world, and that it has always been and will always remain unchanged. But Muslims as individuals can and should be encouraged to change their thinking for the better.

    Yet even if it is not possible to achieve these aims fully, it is still worth the effort if some of the persecuted kafirs in the Muslim world can be protected from intolerance, oppression and bloodshed.

    It is the political and religious leaders of Muslim communities, however, who need to lead such efforts. It is they who should be introducing reforms and promoting freedom and human rights for all.

    Sadly, even when the president of an ostensibly «moderate» Muslim country such as Turkey abhors the mere mention of the word «moderate» in relation to Islam, this does not seem to prevent Western «progressive» elites from excusing violent Muslim rhetoric — both in the name of multiculturalism and out of fear of being accused of «Islamophobia.» Never mind that Islam is the religion that sets itself apart from, and above, all others, or that leaders such as Erdoğan advance an ideology of subjugating and enslaving people of different faiths or political opinions. It is no wonder that Christianity, Judaism, and Yazidism have been virtually annihilated in Turkey, as they have in the rest of the Muslim world.

    Uzay Bulut, a journalist born and raised a Muslim in Turkey, is currently based in Washington D.C.

    https://www.gatestoneinstitute.org/11436/turkey-rejects-moderate-islam


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: