Mια εκδήλωση στο Τοσίτσειο-Αρσάκειο της Εκάλης για το Μικρασιατικό Ζήτημα

Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον πολλών εκπαιδευτικών για τη σημαντικότερη στιγμή (1912-1923) της ελληνικής ιστορίας του 20ου αιώνα και για τη Μικρασιατική Καταστροφή, η οποία σφράγισε της ιστορία της νεότερης Ελλάδας και υπήρξε η κύρια συνθήκη διαμόρφωσης της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται συνεχώς μπροστά στο γεγονός της υποτίμησης αυτής της ιστορικής περιόδου από της κυρίαρχη ιστοριογραφική και κρατική αντίληψη. Έτσι προσπαθούν να καλύψουν τα «κενά» με τη διοργάνωση παράλληλων δραστηριοτήτων. Σ’ αυτό το πλαίσιο έγινε και η παρουσίαση στο Αρσάκειο-Τοσίτσειο της Εκάλης στις 17 Μαρτίου 2015, η οποία παρουσιάστηκε ως εξής στο διαδικτυακό τόπο του σχολείου:    

http://www.arsakeio.gr/gr/ekali/ekali-high-school-a/247-greek/schools/ekali/ekali-high-school-a/events-activities/23245-dialexh-gia-to-mikrasiatiko-zhthma

pont1

Διάλεξη για το μικρασιατικό ζήτημα

 

Την Τρίτη 17 Μαρτίου 2015 οι μαθητές τής Θεωρητικής κατεύθυνσης των Β΄ και Γ΄ τάξεων τού  Α΄Αρσακείου-Τοσιτσείου Λυκείου Εκάλης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν διάλεξη τού γνωστού ιστορικού κ. Βλάση Αγτζίδη με θέμα το μικρασιατικό ζήτημα.

17-3-2015 arsakeio

Ο κ. Αγτζίδης είναι διδάκτορας Σύγχρονης Ιστορίας τού Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας τής Φιλοσοφικής Σχολής τού Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Βασικές του σπουδές είναι τα μαθηματικά και οι Η/Υ (Φυσικομαθηματική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών). Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα σχετίζονται με τον σοβιετικό μεσοπόλεμο και την ιστορία τού σοβιετικού Ελληνισμού, καθώς και με τη διαδικασία μετάβασης από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στην εποχή των εθνών-κρατών και με την ιστορική εμπειρία τού Ελληνισμού στη Μικρά Ασία. Έχει εκδώσει και επιμεληθεί 15 βιβλία και αρθρογραφεί σε εφημερίδες και περιοδικά. Υπήρξε επιστημονικός σύμβουλος σε ντοκιμαντέρ τής ελληνικής τηλεόρασης, συμμετείχε σε επιστημονικά συνέδρια και έχει δώσει διαλέξεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Δίδαξε στο Πάντειο και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Δίδαξε επίσης το μάθημα για το συλλογικό τραύμα και τη διαχείριση τής μνήμης στο Τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. τού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο ομιλητής, με τη βαθιά γνώση τού θέματος αλλά και τον χειμαρρώδη λόγο του, καθήλωσε το μαθητικό κοινό και οι ερωτήσεις μετά τη διάλεξη ήταν πολυάριθμες. Ο διαθέσιμος χρόνος αποδεικνύεται πάντοτε ελάχιστος σε τέτοιες ευκαιρίες.

tositseio

Η φωτογραφία προέρχεται από μια παλιότερη παρουσίαση (2011) στο ίδιο σχολείο για το θέμα του παρευξείνιου ελληνισμού με αφορμή τη σχολική εκδρομή που διοργανώθηκε τότε στην Οδησσό και στην Κριμαία 

30-7-2014 5

Δείτε:

Βασικά κείμενα για τη διδασκαλία της Γενοκτονίας
https://kars1918.wordpress.com/2012/03/28/teaching/

 Διδάσκοντας τη Γενοκτονία του ποντιακού ελληνισμού σε μαθητές
https://kars1918.wordpress.com/2012/04/09/teaching2/

 

 3-10-2014 11

1 comment so far


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: